mandag 14. februar 2011

Retro møbler, ja takk


Mye fint med masse potensial på finn.no. Et kjapt søk etter retro møbler resulterte i disse skattene.. åh, de som bare hadde bodd nermere Oslo, da skulle jeg ikke nølt med å ta dette inn i hus. Noe trenger et strøk med maling, og andre er bare helt perfekt.

Det er i grunen litt frustrerende at det er så vanskelig å finne 50-70 tallsmøbler her oppe i finmark. På finn.no finner man bare overprisede furu-seksjoner fra 90 tallet og grusomme skinnsofaer (dere som har fulgt med en stund vet kanskje at jeg ikke er så glad i sofaer av den typen).

Forstår man ikke verdien på slike saker?
Sender man kanskje møblene på dynga framfor å selge?

Jeg får vel i grunnen bare fortsette å lete:)



9 kommentarer:

  1. Åh, den blå sofaen! Perfeksjon! Og jeg elsker slike skap som på det øverste bildet. Sukk, jeg trenger større plass :)

    SvarSlett
  2. Den sofaen ja. Gudbedre, den var fet! Hvor fant du den? PÅ FINN?! :D

    SvarSlett
  3. å så mye fint!!! Kunne lett tatt alt det der inn her!!! Men det er ikke så lett å finne slikt når man ikke bor i oslo eller omegn....

    SvarSlett
  4. Janne: Sofaen fant jeg på finn. Søkte ganske enkelt på retro sofa:)

    SvarSlett
  5. De gamle tar sikkert vare på møblene sjøl he he Den generasjonen som eier disse sakene holder jo gjerne på dem til de ikke er mer selv, i allefall her sørpå :)

    SvarSlett
  6. Retro møbler er knalltøffe ;) Jeg har faktisk et slikt teak speil som jeg har arva etter farmor mi, med en liten kommode til......planen er å ha det på jenterommet etterhvert (og kanskje male dem, men det ver vel fyfy?)

    SvarSlett
  7. Kanskje de møblene du ønsker deg faktisk fortsatt er i bruk i en del hjem? :) Forhør deg litt rundt med venner og kjente, så kanksje noen av dem vet om noen som har noe stående i loft eller kjeller? Og følg med når gamle hus er til salgs i området. Kanskje er det noen som sitter på noen skatter de ikke tror noen vil ha. Trendene er så forskjellige rundt omkring i landet.

    Jeg har forøvrig slekt i Loppa og Alta og lengter ofte nordover. Fin blogg du har og lykke til med møbeljakta!

    mvh Solrosa

    SvarSlett
  8. I see this is a really old thread but let me know if you are still interested in retro furniture.

    SvarSlett
  9. Amanda.archibald1@gmail.com

    SvarSlett