tirsdag 17. august 2010

Dagens innkjøp

I dag var vi en tur i byen for å spise lunsj, og da ble det selvfølgelig en tur innom hobbybutikken. Som regel kommer jeg ikke tomhendt hjem etter et slik besøk, og i dag var intet unntak.

Herlige lillae stoffer til ikke en like herlig pris(!) fant vegen i handlekurven sammen med litt lilla tråd. Dette planlegger jeg å sy små elefanter av.
Muskat garn i grå, beige og hvitt til noen halvferdige prosjekter. Muskatgarnet  ( av 100% Egyptisk bomull) er kanskje ikke så billig, men det er mykt, glansfullt, og amigurumier heklet med dette garnet blir riktig så flotte. Muskat garn kan blandt annet bestilles på Garnstudios hjemmesider.

Slik ser muskatgarnet ut på mine amigurumier, og denne ble gitt i bursdagsgave datteren til en veninne som fyllte ett år.

3 kommentarer:

  1. Å fytti katta så kul ;)

    Jeg har "bestillt" to amigurumi bøker fra biblioteket for en evighet siden, syns jeg har ventet lenge nå.....men ser at jeg skal få dem neste uke ;) Gleder meg ihjel, og god passet det da at jeg litt muskat liggende ;)

    Virkelig tøffe ting du lager ;)

    SvarSlett
  2. Fin "fangst" du har fått i dag! Blir gøy å se de nye elefantene! Og, den løven din er bare utrolig nydelig og tøff på ei gang! Har lyst til å prøve meg på litt amigurumi selv, men om det skulle gå galt så har vi heldigvis deg og Kaptein Biff!:)

    SvarSlett
  3. Amigurumi er lettere enn det ser ut til vil jeg si:) det finnes masse flotte oppskrifter på etsy!

    SvarSlett